Fritidspas

Der kan søges om tilskud til fritidspas via distriktsskolen. Vedlagte ansøgningsskema skal udfyldes med dertilhørende dokumentation og indsendes/afleveres til Kongehøjskolen. Hver enkelt ansøgning vurderes individuelt.

Målgruppe - baggrund for tildeling
Fritidspas kan tildeles børn fra 0. - 9. klasse med bopæl i Kongehøjskolens skoledistrikt. Midlerne målrettes udsatte unge til deltagelse i kultur- og fritidsaktiviteter eller unge med tilknytning til SSP, der i fritiden af en social eller sundhedsmæssig årsag ikke er medlem af en kultur- eller fritidsforening.

Ofte stillede spørgsmål
Hvad er et fritidspas?
Et fritidspas giver økonomisk hjælp til betaling af eller tilskud til kontingent i en kultur- eller fritidsforening i Aabenraa Kommune.

Hvordan søger jeg om et fritidspas?
Du søger fritidspas igennem din distriktsskole. Ansøgningsskema er vedlagte her på siden, eller kontakt kontoret. Skolen er af Aabenraa Kommune bemyndiget til at vurdere behovet for et fritidspas. Skolen og den enkelte forening afregner herefter det bevilgede tilskud. Se længere nede under afregning for tilskuddet.

Hvor længe kan et fritidspas bruges?
Et fritidspas er udstedt til en bestemt aktivitet. Der er mulighed for at få et tilskud op til 1.000 kr pr. barn pr. kalenderår. Det er også muligt at få en delvis bevilling.

Hvor kan fritidspasset bruges?
Fritidspasset kan bruges i alle kultur- og fritidsforeninger i Aabenraa Kommune. Derudover kan fritidspasset også bruges i kommunens kulturinstitutioner, såsom musikskole og billedkunstskole.
Det er i sidste ende skolen der vurderer, om der kan gives tilskud til den forening der søges tilskud til.

Hvor kan fritidspasset ikke bruges?
Fritidspasset kan ikke anvendes til kommercielt brug som private fitnesscentre, danseskoler og entré til svømmehal.

Hvordan afregnes kontingentet/tilskuddet til et fritidspas?
Forældre afleverer den godkendte/delvis godkendte ansøgning til foreningen, så foreningen kan se, hvilket beløb der er blevet bevilget af skolen.
Herefter fremsender foreningen en faktura til skolens ean-nummer som fremgår af ansøgnings formularen.
Der kan kun ske afregning mellem foreningen der søges tilskud til og skolen. Ikke til privat personer. Har forældre selv betalt for aktiviteten, kan der ikke søges tilskud.

Ansøgningsskema til Fritidspas

Shape Created with Sketch.