Det praktiske

Det mere praktiske

Sko-fri skole

Indskolingen på Kongehøjskolen er en sko-fri, hvilket betyder, at børnene ikke har sko på indenfor. Det er en god ide, at barnet har et par hjemmesko med til indendørsbrug. Forældre bedes ligeledes tage skoene af eller tage de blå overtrækssko på, der står i en spand i indgangene/sluserne. (Personalet er dog undtaget)

Tegning skofri skole

Garderobe

Når dit barn starter i vores SFO/skole, får barnet tildelt en garderobeplads. Her kan barnet stille sin taske, hænge sin jakke og sætte sine sko. Her kan barnet også have skiftetøj liggende. Det er rigtigt rart med skiftetøj, så barnet kan skifte, hvis tøjet skulle blive vådt. Det ekstra tøj og hjemmeskoene kan blive liggende i garderoben, så barnet ikke skal have det med frem og tilbage mellem hjem og SFO. Husk navn i tøjet. J Op til hver ferie skal garderoberne tømmes af hensyn til rengøring.

Tabulex

Når dit barn har sat sin taske og hængt sin jakke op i garderoben, er det meget vigtigt, at han/hun registrerer sin ankomst i SFO´en i vores Tabulex-system. Vi viser barnet, hvordan det gøres – både ved rundvisningen og i de første dage i SFO´en. Grunden til, at vi bruger Tabulex er, at vi skal være sikre på, hvor mange børn, der er i SFO´en hver dag og af brandhensyn. Systemet kan også bruges til kommunikation mellem SFO og hjemmet. Ligeledes er det meget vigtigt, at dit barn tjekker sig UD af Tabulex igen, når det bliver hentet og går hjem. Husk hver dag at sige farvel til ”Svæveren”

Er dit barn syg eller har fri en dag, må I meget gerne huske at skrive/registrere det på Tabulex.

tegning af børn