Om os

Velkommen til Kongehøjskolens SFO og klub Kongehøj

På Kongehøjskolen er der ca. 720 elever på hele skolen, hvoraf de ca. 230 er tilknyttet indskolingen. Der er omkring 210 børn i SFO´en og 60 i klubben.
Der er ca. 20 lærere og pædagoger ansat i indskolingen og 8 fastansatte pædagoger i SFO´en og Klubben.

SFO´en er for de børn, der er meldt ind via kommunen. Har I brug for pasning fra 6.30 – 8.00, skal I også have jeres barn tilmeldt morgenmodulet via kommunen. Børn, der ikke er tilmeldt morgenmodulet, må først møde ind på skolen fra kl. 8.00.

I løbet af ugen har vi mange aktiviteter:

Der er mulighed for at gå i vores Varme Hal og spille forskellige boldspil eller klatre på vores ”Tarzan-bane”.

I vores Kolde Hal har vi rulleskøjter, man kan gå på stylter eller køre på løbehjul på vores ramper. Her skal man tage ALT vores sikkerhedsudstyr på. (Hjelm, knæ-, albue- og håndledsbeskyttere) Vi har alt udstyr i SFO´en.

Så er der rig mulighed for at være kreativ i vores Krea-lokale. Her syr vi bamser, laver perlekæder, væver og meget meget mere.

I vores Træværksted kan man lave mange sjove ting med hammer og sav.

Vi har computere, PlayStation og iPads til rådighed.

Et par gange om ugen har vi også bål på Legepladsen, hvor vi laver forskellig slags mad.
Der er rigtigt mange ting, man kan lave i SFO´en. Man skal bare gå lidt på opdagelse.

Der er med andre ord rig mulighed for fin og grov motoriske aktiviteter samt sociale relationer.

Vi er en SFO præget af traditioner. Vi mener, det er meget vigtigt at opbygge og bevare traditioner for at give børnene indblik i kultur og historie. Her kan nævnes Konge Scenen er din, Lucia, fastelavn, Sanktg Hans m.m.

Se vedlagte velkomstfolder til Kongehøjskolens SFO og Klub